Banka Masraf İadesi Nasıl Alınır?

Banka Masraf İadesi Nasıl Alınır?
Banka Masraf İadesi Nasıl Alınır? | Banka Tüketici Kredisi Masraf İadesi Sorunları İle İlgilenen Yerlerin bildilendirilmesi dışında konunun başlangıcı olarak, Bir malın alımı konusunda veya sonrasında satıcı ile yaşanılan sorunların çözüme ulaştırılması konusunda aşağıda açıklanan kurumlar ile iletişime geçilebilmekte ve başvuru yapılabilmektedir. Bulunulan...
Banka Masraf İadesi Nasıl Alınır?  Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yaparken bunlara dikkat etmeliyiz. Tüketici olarak yapacağınız itiraz hakkında dilekçenizi yazıp verdiğiniz muhatap kurum size verdiği cevap olumsuz ise. Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne Başvuru Nasıl Yapılır? Başvuru ile ilgili bütün evraklarınızı toplayın. Banka dekontu, ödeme planı. Garanti belgesi v.s. Baş vurularınızı Tüketici Hakem Heyetlerine 2(İKİ) nüsha olarak hazırlayın. Bir nüsha da kendinize ayırın takibi acısından size kolaylık sağlayacaktır. Tüketici Hakem Heyetlerine de sorununuzu kısaca anlatılacağı bir form vardır. Bunu dikkatlice doldurun, doldururken probleminizi, isteğinizi ve mutlaka T.C KİMLİK NUMARANIZI yazınız. Formda mutlaka tarih ve imza olmalıdır.

Tüketicinin Pratik Hakkını Arama Yolu

Banka Masraf İadesi Nasıl Alınır? Herhangi bir mal veya hizmet alımı ile tüketicinin mağdur duruma düşmesi sonrasında yapılması gerekenler aşağıda belirtilmiştir. Yetkili kişilere şikayetin açıklayıcı bir şekilde ve tüketicinin bu konudaki taleplerinin belirtildiği bir yazı ile başvuru yapılmasıdır. Hazırlanan bu yazı iadeli taahhütlü bir şekilde gönderilmeli ve bir kopyası alınarak saklanmalıdır. Malın alımında ve sorun oluştuktan sonra satıcı ile yapılan yazılı görüşmelerin bir çözüme ulaşmaması durumunda il veya ilçe hakem heyetine başvuru yapılması gerekmektedir. Bu durumda bile bir çözüme ulaşılamadığında dernek veya bireysel olarak il ve ilçe hakem kurullarına başvuru yapılmalıdır. Tüketicinin hakem heyetine başvurusuna rağmen satıcıdan olumlu bir yanıt alamaması durumunda hakem heyetinden bir lehte rapor alınması ile tüketici sorunlarına bakmakla görevli olan Asliye Ticaret veya Asliye Hukuk Mahkemelerine başvuru yapılabilmektedir. Herhangi bir mağduriyet olması durumunda yardım için tüketicinin korunmasına yönelik olan hizmet veren dernek veya vakıflara da başvuru yapılabilmektedir. Bu konularda başvurunun yapılacağı hakem heyetleri illerde Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü olmaktadır. İlçelerde ise Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kaymakamlıklar olmaktadır. Satın alınan bir mal veya hizmet konusunda ayıplı bir malın veya hizmetin alınması durumunda yukarıda belirtildiği şekilde hareket etmek oldukça önemlidir.

Evrensel Olarak Kabul Gören Tüketici Hakları

  • Temel ihtiyaçların giderilmesi hakkı
  • Sağlıklı bir çevreye sahip olma hakkı
  • Sağlık ve güvenlik hakkı
  • Sesini duyurabilme hakkı
  • Eğitilme hakkı
  • Bilgi edinme hakkı
  • Mal ve hizmetleri serbestçe seçebilme hakkı
  • Tazmin edebilme hakkı

Evrensel Olarak Kabul Gören Tüketici Hakları

ALACAK DAVASI - DOSYA MASRAFININ İADESİ - ALINAN DOSYA MASRAFI İÇİN TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE BAŞVURULDUĞU TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ TARAFINDAN TALEBİN REDDİNE KARAR VERİLDİĞİ - KARARIN MİKTAR İTİBARİYLE KESİN OLDUĞU Davacı, davalı bankadan kullandığı kredi nedeniyle kendisinden alınan …….. TL dosya masrafının iadesi için Tüketici Hakem Heyetine başvurduğunu, Tüketici Hakem Heyeti tarafından talebinin reddine karar verildiğini belirterek Tüketici Hakem Heyeti kararının bu kısım yönünden iptaline karar verilmesini istemiş, mahkemece ………….. tarihinde davanın kabulüne karar verilmiş; hüküm, davalı tarafça temyiz edilmiştir. Miktar itibariyle kesin olan karara ilişkin temyiz dilekçesinin reddine karar verilmesi gerekmiştir.

Bu haber toplam 186 defa okunmuştur
Etiketler :
HABERE YORUM KAT
İLETİŞİM: 0 312 229 25 05 CEP: 0 545 229 25 05 ADRES : Adres: Eti, Strazburg Cd. N:10/9, 06101 Çankaya/Ankara