Çalışma Bakanlığı Şikayet

İlkay Hukuk Bürosu Makaleler
İlkay Hukuk Bürosu > İş Hukuku  > Çalışma Bakanlığı Şikayet

Çalışma Bakanlığı Şikayet

Çalışma Bakanlığı Şikayet

Çalışma Bakanlığı Şikayet | Çalışanlar, iş hayatında karşılaştıkları sorunların çözümü için birçok farklı makama şikayetlerini iletebilirler. Sorunun etkin bir şekilde çözüme kavuşturulabilmesi adına doğru adrese bildirilmesi çok büyük önem taşımaktadır.

Örneğin, Çalışma Bakanlığı şikayet edilmesi gereken konuları başka bir birime şikayet etmeniz durumunda sonuç alamazsınız. Doğru makamlara iletilmeyen ihbar ve şikayetler çalışanlara zaman kaybettirebilir, sorunun çözümüyle ilgili sonuç alınamamasına neden olacaktır.

Dava öncesinde arabuluculuk görüşmesi zorunluluğu

Son yasal düzenlemelerde önemli bir değişikliğe gidilmiş ve işçi ile işveren arasındaki kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, iş alacakları ve işe iade gibi süreçlerde iş mahkemelerinden önce arabulucuya başvurulması zorunlu hale getirilmiştir.

Bu hatırlatmayı yaptıktan sonra çalışma hayatıyla ilgili genel hususlarda şikayetlerinizi iletebileceğiniz bir merci de Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı bünyesinde oluşturulan Alo 170 Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezidir.

Bu merkezi telefonla arayarak her türlü şikayet, ihbar bildirimlerinizi yapabilir ya da bilgi alabilirsiniz. Alo 170 hattı üzerinden yapacağınız aramaları mesai saatinden bağımsız olarak 7 gün 24 saat yapabilirsiniz.

Bildirimleriniz ilgili birimlere iletilerek çözüme kavuşturulması adına gereken tüm bilgilendirme ve yönlendirilmeleri yapılacaktır. Eğer ihbar ve şikayetlerinizi Alo 170 üzerinden değil de bizzat başvuru suretiyle yapmak istiyorsanız Çalışma ve İş Kurumu Müdürlüklerine yapılmalıdır.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına yapılabilecek olan bildirimler nelerdir?

İşten çıkarılan ya da istifa eden çalışanlar, iş sözleşmesinin feshedilmesi, işten çıkarılma gerekçesi ile ilgili şikayetler, kıdem ve ihbar tazminatı, fazla mesai, prim, ikramiye, ücret gibi iş alacakları konusunda ihbar ve bildirimlerinizi Çalışma ve İş Kurumu Müdürlüklerine yapabilirsiniz.

İş sözleşmesi sona erdirildikten sonraki şikayetleriniz bu birimde değerlendirildikten sonra dava öncesinde arabuluculuk ofislerine yönlendirilecek, eğer arabuluculuk görüşmelerinde anlaşma sağlanamazsa şikayetleriniz için iş mahkemelerine dava açabileceksiniz.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının görev ve yetkilerinin düzenlendiği 665 Sayılı  Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun İle Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararname ile bazı önemli değişiklik yapılmıştı.

Buna göre, bakanlığa ait bölge müdürlükler kapatılarak, yürütülen tüm işler Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüklerine aktarılmıştır. Çalışanların yapılan bu değişikliği dikkate alarak hareket etmeleri gerekmektedir.

Bu yapılan işlemlere rağmen hala işçi alacaklarının ödenmemesi durumunda, işçi arabulucuya sonrasında ise iş mahkemesine işçi alacakları için dava açabilir.

ADRES :            T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Çalışma Genel Müdürlüğü İnönü Bulvarı No:42 PK: 06520 Emek / ANKARA Telefon :0 312 296 60 00

YABANCILARIN ÇALIŞMA İZİNLERİ: ALO 170  –  ÇSGB İLETİŞİM MERKEZİ

Çalışma Bakanlığı Şikayet Dilekçesi Örneği

İŞÇİNİN Adı Soyadı: İkametgah Adresi: Telefon No: İşe Giriş Tarihi: İşten Çıkış Tarihi:

İŞYERİNİN Ünvanı: Adresi: Telefon No: İşveren/İşveren Vekili Adı Soyadı:

Yukarıda adı geçen işveren aşağıda işaretlenen alacağımı ödemediğinden, söz konusu alacaklarımı İşverenden alabilmem için gereğini arz ederim. ……/……/2006 Adı Soyadı

'

Avukata İlk Soruyu Siz Sormak İster Misiniz?

Avukata Soru Sor