Çalışma Bakanlığı Şikayet Nasıl Edilir

Çalışma Bakanlığı Şikayet Nasıl Edilir
Bilişim Hukuku ve Suçları Bilindiği gibi, dünyada yaşanan her türlü olayın güncelliği ve değişim göstermesi, hukukun ve her türden hukuki düzenlemenin de güncel, yeni ve çağdaş olması gereğini beraberinde getirir. Aksi halde hukuk, hiçbir zaman ulaşmak istediği “düzenleyici ve denetleyici” gayelerine ulaşamayacaktır. Bilişim Hukuku Davaları Öncelikle...
Çalışma Bakanlığı Şikayet Nasıl Edilir? Çalışma Bakanlığı’na yapılan şikayetler 4857 sayılı İş Kanuna tabidir. Hizmet akdiyle yapılan ihbar şikayetlerin yapılacakları yerler, şikayet ve ihbar konusuna göre değişmektedir. 1 Ocak 2018 yılında alınan karara göre, işçi ve işveren arasında görülen davaları açmadan önce arabulucu başvuru zorunluluğu bulunur. Çalışma Bakanlığı şikayetlerinde şikayet edenler eğer işten ayrılmış ise, İŞKUR’a şikayet yolu kapanmıştır.

ALO 170 Hattı ile Şikayet

Bu hattı kullanarak; çalışma hayatı ve sosyal güvenlik hakkında her türlü soru, ihbar, şikayet, öneri ve eleştiri kuruma iletilebilir. Şikayet için mesai saatleri sınırlandırılması bulunmaz, iletişim merkezi 7 gün 24 saat aranabilir. İletişim merkezi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve SGK ile anlaşarak, bilgilendirme ve çözüm üretme görevini üstlenir.

Şikayetler Konunun Uzmanı Tarafından Cevaplanır

İletişim Merkezi’ne şikayet geldiği zaman, çağrılar uzmanlar tarafından doğrudan cevaplandırılır. Eğer şikayetler ilk görüşme sırasında sonuçlandırılmassa, telefonda gerekli bilgiler toplanır ve konu ile ilgilenen birime bilgiler iletilir. İlgili birim; Bakanlık, SGK, Türkiye İş Kurumu olabilir. Birim talep sahibi ile irtibata geçer ve şikayet sonlandırılmış olur.

Çalışma Bakanlığı’na Şikayet Konuları Nelerdir?

Çalışma Bakanlığı şikayet nasıl edilir diye merak edenler, ALO 170 hattını kullanmadan doğrudan ilgili birime de başvurabilirler. İlgili birime doğrudan başvurabileceğiniz konular arasında;
  • Hizmet akdinin feshi,
  • Ücret,
  • Pirim,
  • İkramiye,
  • Fazla mesai için alacaklar,
  • Kıdem ve ihbar tazminatları,
  • Psikolojik baskı ve yıldırma olarak bilinen mobbing yer alır.
Bu konular hakkında yapılan şikayetlerin tümü 4857 sayılı İş Kanunu kapsamına girmektedir. Konu ile ilgili prosedürün sağlanması açısından Çalışma Bakanlığı şikayet dilekçe örneği incelemekte yarar vardır.

Başvuruların Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlükleri’ne Devredilmesi

Daha önceden ihbar ve şikayet başvurularının bir kısmı Bakanlığın bölge müdürlüklerine yapılırken, şimdi 665 sayılı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın kanun hükmündeki kararnameleri nedeni ile bütün işlemler Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlükleri’ne devredilmiştir. Bu nedenle önceki tarihte yapılan şikayet ve başvuruların ilgili birime kaydırılması gerekmektedir. Çalışma Bakanlığı Şikayet Nasıl Edilir ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Şikayet konuları, Çalışanlar, iş hayatları boyunca çeşitli sorunlarla karşılaşabilir. Çalışan şikayetlerinin işverenden kaynaklanabileceği gibi iş yerindeki bir başka çalışandan da kaynaklanabilir. İşveren bağlı çalışan şikayetleri arasında iş alacakları ve ücret gibi maddi konularda, iş yerinin çalışma koşullarına ilişkin, icra edilen işin kanunlara uygun olmaması gerekçelere rastlamak mümkündür. Her zaman gerekli yükümlülüklerini ve sorumluluklarını yani bir işveren karşı borcunu eksiksiz olarak yerine getiren çalışanları koruyan iş kanunu başta olmak üzere tüm yasal mevzuat, işçilerin şikayetlerini dikkate alacak yetkili mercileri de belirlemiştir.

Çalışma Bakanlığı Şikayet Nasıl Edilir?

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı şikayet bakımından en yoğum kamu kurumlarından biridir. Sadece bakanlığın kendisi değil, bakanlığa bağlı birçok kurum ve kuruluş da şikayetlerin iletileceği merciler olarak değerlendirilmelidir. Gelişen teknoloji ve İnternet katkısıyla artık Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı şikayetleri çok daha kolay bir şekilde yapılabilmektedir. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı internet sitesinde iletişim panelleri üzerinde çalışanlar tüm şikayetlerini diledikleri gibi yazabilirler.

Çalışma Bakanlığı Şikayet Nasıl Edilir Şikayet Numarası Alo 170

İnternet kullanmak istemeyen çalışanlar için ise haftanın 7 günü 24 saat boyunca görev yapan Alo 170 Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Şikayet hattı kullanılabilir. Bu hat üzerinden kişiler kendi şikayetlerini iletebileceği gibi kanunsuz işleyen süreçlere karşı ihbarlar da Alo 170 üzerinden yapılabilir. Alo 170 Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Şikayet hattına en fazla yapılan şikayetlerin başında kaçak işçi çalıştırılmasına yönelik yapılan ihbarlar gelir. Sadece şikayet ya da ihbar etmek için değil, iş kanun başta olmak üzere kanunların çalışanlara tanımış olduğu haklar ve sorumluluklar hususunda bilgi alabilmek için de Alo 170 kullanılabilir. ALO 170 dışında Çalışma Bakanlığı Şikayet Nasıl Edilir? Alo 170 dışında, yine Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na bağlı Sosyal Güvenlik Kurumu, İŞ KUR il ve ilçe müdürlükleri, İş Teftiş Kurulu Başkanlığı gibi kurumlara hem çalışırken hem de ilgili kurumda çalışmıyor olsanız da şikayetlerinizi yapabilirsiniz. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na bağlı birimler dışında BİMER de iş hayatına yönelik şikayetleriniz için kullanabileceğiniz bir kurumdur. İş hukuku alanında işçi alacaklarınız için zorunlu arabuluculuk hakkında bilgi almak için sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI ŞİKAYET HATTI, ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI ŞİKAYET SORGULAMA, ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI DİLEKÇESİ, ÇALIŞMA BAKANLIĞI BİLGİ EDİNME, ÇALIŞMA BAKANLIĞI SIKÇA SORULAN SORULARA Çalışma sosyal güvenlik kurumu, iş kanunda yapılan düzenlemelerin doğru işleyip işlemediği hem denetler hemde kontrol eder. Bunun yanı sıra, çalışma hayatında tüm kayıtların tutulduğu devletin en önemli kurumdur. İşçi sigorta, prim, emeklilik, sağlık, emeklilik, v.b. işlemlerin tümü bu kurumca hem kayıt edilmekte hemde düzenlenmektedir. İş hayatınızda eksiklik, hak kaybı, durumunda başvuru yapacağınız veya hakkınızı aramak için şikayette bulunacağınız kurumdur. Çalışma ve sosyal Güvenlik Bakanlık adına illerde ve ilçelerde kurulan SGK başkanlıkları, bu işlemleri takip etmektedir. Kaldı ki SGK sayfası E-devlet şifresi ile sayfalardan tüm hak ve bilgileriniz takip ede bilmektesiniz. İş hukuku avukatı ve danışmanlık konularında sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Bu haber toplam 1447 defa okunmuştur
Etiketler :
HABERE YORUM KAT
İLETİŞİM: 0 312 229 25 05 CEP: 0 545 229 25 05 ADRES : Adres: Eti, Strazburg Cd. N:10/9, 06101 Çankaya/Ankara