Kuaförde Saçı Yanana Tazminat Hakkı Doğar! Saçı yakan kuaföre dava açılır mı?

Kuaförde Saçı Yanana Tazminat Hakkı Doğar! Saçı yakan kuaföre dava açılır mı?
Kuaför hizmetleri sırasında meydana gelen olumsuzluklar sonucunda zarara uğrayan tüketicilerin haklarını aramak için Tüketici Hakem Heyetlerine başvurabilecekleri gibi, durumun ciddiyetine göre manevi tazminat talebiyle mahkemeye de başvurabilirler.

Kuaför hizmetleri sırasında yaşanan olumsuzluklar, tüketiciler açısından büyük bir hayal kırıklığı yaratabilir. Saç boyama, kesim veya diğer kuaför hizmetleri esnasında meydana gelen hatalar, zararın tazmin edilmesi için hukuki yolların aranmasına neden olabilir. Bu rehberde, kuaförde yaşanan olumsuz bir deneyim sonrası izlenebilecek adımlar ve hukuki süreçlerle ilgili bilgiler yer almaktadır.

Saçı yakan kuaföre dava açılır mı?

Kuaförler tarafından verilen hizmetler sırasında saçın yanması, istenmeyen bir kesim yapılması veya talebe uygun olmayan bir işlem uygulanması gibi durumlar, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında "ayıplı hizmet" olarak değerlendirilmektedir.

Kuaförün Saçı Yakması Durumunda Nereye Şikayet Edilir?

Kuaförde yaşanan olumsuz bir deneyim sonrasında, tüketiciler yerleşim yerlerindeki veya uyuşmazlığın yaşandığı yerdeki Tüketici Hakem Heyetlerine başvurabilirler. Başvuru işlemi ücretsiz olarak yapılmakta olup, şahsen, avukat aracılığıyla, e-Devlet üzerinden veya doğrudan elden yapılabilmektedir.

Tüketici Hakem Heyeti manevi tazminata karar verebilir mi?

Tüketici Hakem Heyetleri, Türkiye'de etkin bir şekilde tüketici haklarının korunmasında önemli bir role sahiptir. Ancak, mevcut uygulamalarda Tüketici Hakem Heyetlerinin, karşı vekalet ve manevi tazminat gibi konularda karar verme yetkisi bulunmamaktadır.

Manevi tazminat davaları ne kadar sürer?

Manevi tazminat davaları, mahkemenin iş yoğunluğu, duruşma günlerinin belirlenmesi, adli tatil süreçleri gibi birçok faktöre bağlı olarak genellikle 9 ila 12 ay arasında bir sürede sonuçlanmaktadır.

Manevi tazminat şartları nelerdir?

Manevi tazminat talebinde bulunabilmek için, kişisel değerlere yönelik hukuka aykırı bir saldırı gerçekleşmiş olmalı, manevi zararın oluşmuş olması gerekmekte ve zararın, bir kusur sonucu veya kusursuz sorumluluk hallerinden birinin varlığı sonucu gerçekleşmiş olması; saldırı ile manevi zarar arasında bir illiyet bağının bulunması zorunludur.

Kuaförde Saçı Yanana Tazminat Hakkı Doğar

Son dönemde yanıtları en çok merak edilen sorulardan biri de kuaförde saç boyatan veya bakımını yaptıran kişilerin karşılaştığı problemlerle ilgilidir. Kuaförün müşterisinin saçını yakması hukuk sistemimizde hizmet ayıbı olarak nitelendirildiği için mağduriyet yaşayan kişinin gördüğü zararın giderilmesi amacıyla tazminat davası açma hakkı bulunmaktadır.

Kuaförde Saçı Yanana Tazminat Hakkı Doğar!

Örneğin kuaförde hizmet aldığı sırada kuaförün ihmali ya da kasıtlı hatası sebebiyle saçları yanan ve bu nedenle beline kadar uzanan saçlarını kestirmek zorunda kalan bir kişi, bu durumda karşılaştığı zararın giderilmesi için işlemi yapan bayan kuaförü aleyhinde hem maddi hem de manevi tazminat talep etme hakkına sahiptir.

Bununla birlikte kişinin yanık saç nedeniyle sağlık kuruluşuna giderek polis tutanağı ile darp raporu alması da mümkündür. Bu sayede kuaför hakkında suç duyurusunda bulunmanın da önü açılmış olmaktadır. Söz konusu sebeple mağduriyet yaşayan kişilerin açmış olduğu davalarda, ceza mahkemesince kuaföre taksirle yaralama suçundan ceza verildiği örnekler bulunmaktadır.

Kuaförün yanlış uygulaması ya da hizmet ayıbı sebebiyle saçları yanan mağdurlar, psikolojilerinin bozulduğunu öne sürerek yetkili mahkemeye başvurmaları durumunda manevi tazminat davası talebinde bulunabilirler.

Ayıplı Üründe 4 Farklı Hakkınız Var

Satın aldığınız malın ayıplı olması sonucu Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (TKHK) hükümlerine göre aralarından birini seçebileceğiniz 4 farklı hak tanınmaktadır. Örneğin aldığınız bir telefonun bir müddet sonra kendiliğinden arızalanması, tamir görüp yeniden bozulmasıyla firmadan yenisini talep ettiğiniz takdirde tamir görmesi sebebiyle bu talebinizin reddedilmesi halinde yapmanız gereken birtakım işlemler bulunmaktadır.

Tüketici olarak ilgili Kanundan tüketiciye tanınan haklardan birini seçebilirsiniz. Bu kapsamda satıcının tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmesi zorunludur. 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu'nun 227.maddesinin ilgili hükmüne göre tüketicini seçebileceği haklar şunlardan oluşmaktadır:

  • Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme
  • Satılan ürünü alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme
  • Aşırı bir masrafı gerektirmediği takdirde bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme
  • Satılan ürünün ayıpsız bir benzerini talep etme

Tüketici olarak seçtiğiniz bu haklardan herhangi birinin ifa edilmesi konusunda firma talebinizi reddediyorsa, hakem heyetine ya da tüketici mahkemesine başvuruda bulunabilirsiniz.

Bu haber toplam 1447 defa okunmuştur
Etiketler :
HABERE YORUM KAT
İLETİŞİM: 0 312 229 25 05 CEP: 0 545 229 25 05 ADRES : Adres: Eti, Strazburg Cd. N:10/9, 06101 Çankaya/Ankara