Tüketici Hakları Mahkemesine Dava Nasıl Açılır? | Ankara Avukat

Tüketici Hakları Mahkemesine Dava Nasıl Açılır?

Tüketici Hakları Mahkemesine Dava Nasıl Açılır?

Tüketici Hakları Mahkemesine Dava Nasıl Açılır? Tüketici hakları davası açmak yaptığı alışveriş nedeniyle mağduriyet yaşayan tüketicilerce açılabilen hukuki bir haktır.

Her türlü harçlardan muaf olan tüketici hakları davası nasıl açılır sorusuna verilecek yanıtın uygulaması ile tüketicilerin kanuni yoldan ihlal edilen haklarını arayabilmesi amaçlanır.

Tüketici Hakları Mahkemesine Dava Nasıl Açılır?

Tüketici mahkemesine açılacak dava öncesinde izlenmesi gereken yolların tüketilmesi ve tükenen bu yollar neticesinde hak kaybını önleyecek çözüme ulaşılmamış olması, tüketici mahkemelerine dava açmak için yerine getirilmesi gereken ilk şarttır.

Tüketici Hakları Davasına Hangi Mahkeme Bakar?

Gerekli şartları yerine getiren tüketiciler, mağduriyetlerini gidermek amacıyla ikamet ettikleri ilde bulunan Tüketici Mahkemeleri’ne dava açabilirler.

Tüketici Hakları Davası Açma Şartları Nelerdir?

Tüketici mahkemesinde davası açma şartları, ikamet edilen ilde bulunan Tüketici Mahkemeleri öncesi tüketicilerin haklarını kendilerine sunulan platformlarda çözüm aramaları, bu platformlarda aleyhlerine alınan kararın ardından dava açma yolunu seçmelerini anlatmaktadır.

  • Tüketiciler önce Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmalı,
  • Tüketici Hakem Heyeti’nde aleyhlerine kararın alındığı tarihten en geç 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemeleri’ne dava açmalıdırlar.

Ayrıca tüketicilerin doğrudan Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmadan Tüketici Mahkemeleri’ne dava açabilecekleri özel durumlar bulunmaktadır:

  • Anlaşmazlığın büyükşehir statüsüne bağlı olmayan ilçe ve il merkezlerinde 8.480 TL ve üzeri olması halinde,
  • Büyükşehir statüsüne sahip il merkezlerinde anlaşmazlığın 8.480 TL ve üzeri olması halinde

Tüketiciler haklarını aramak için doğrudan Tüketici Mahkemeleri’ne dava açabilmektedirler.

Tüketici Hakları Davası Ne Kadar Sürer?

Hak ihlali nedeniyle gerekli şartları sağlayan tüketicilerce açılan Tüketici Mahkemesi dava ne kadar sürer sorusuna yanıt olarak dava açılan mahkemenin elindeki dosya sayısı ve davanın özelliğine göre farklı sürelerden bahsetmek mümkündür. Genel itibari ile ise davalar 6 ay ila 1 yıl içerisinde sonuçlanmaktadır.

Tüketici Mahkemesi Kararlarına İtiraz Edilebilir Mi?

Lehte alınan karar nedeniyle taraflar Tüketici Mahkemesine itiraz nasıl yapılır sorusuna yanıt olarak davayı temyiz ve istinaf hakkına sahiptirler.

Tüketici Hakları Mahkemesi Dava Açmak

Tüketici Hakları Mahkemesine Dava Nasıl Açılır?

Mahkeme kararının istinaf edilebilmesi için karar tebliğ edildikten 2 hafta içerisinde gerçekleştirilmesi gereklidir. Temyiz ise istinaf incelemesiyle verilen kararın doğru uygulanıp uygulanmadığını denetlemek amacıyla başvurulan bir yol olup Tüketici Mahkemesi’nce verilen kararın temyizi de mümkündür.

Tüketici Tüketici hakem heyetine veya Tüketici Mahkemelerine yapmış olduğu başvuru sonucu verilen kararlar ile birlikte, uğranılan zarar, dava masraflarını, avukatı varsa avukatlık ücretlerini karşıdan talep etmesi durumunda, karar verilmektedir.

Tüketici hakları mahkemesi dava açmak

Tüketici Tüketici hakem heyetine veya Tüketici Mahkemelerinin vermiş olduğu mahkeme ilamını, bulunduğu icra müdürlüğüne giderek ilamlı icra takibi yaparak, tüm alacaklarını karşı taraftan talep edebilir.

Tüketici, Tüketici hakem heyetine veya Tüketici Mahkemelerine başvuru yaparken dava ve başvurularını avukat aracılığı ilede takip edebilir.

Tüketici Hakları Mahkemesine Dava Nasıl Açılır – Şartları

Ayıplı Mal ve Hizmet konusuna giriş yapacak olursakSatın alınan mal veya hizmetin,

  • Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda belirtilen
  • Aynı zamanda satıcı tarafından alıcıya vaat edilen
  • Standart yapısında olmasında belirtilen

Nitelik veya miktarına aykırılık nedeni ile

  • Kullanım amacı bakımından değerini veya beklenen faydaları azaltan
  • veya tamamen yok eden eksikliklerden birini taşıması durumunda olan mallar ayıplı mal olmaktadır.

Tüketici Hakları Ayıplı Maldan Doğan Sorumluluk

Bir ayıplı mal durumunda satıcılar, talep edilen seçeneğin yerine getirilmesinde yükümlüdür. Satın alınan bir ayıplı maldan veya ayıplı bir malın neden olduğu her türlü zarardan satıcı, acente, bayi, üretici, imalatçı veya ithalatçı zincirleme bir şekilde sorumludur.

Satın alının bir malın ayıbının gizli nitelikte olması durumunda, hakkın aranması için belirlenen kanuni süre iki yıl olmaktadır. Satıcı, sattığı malın abını alıcıdan hile yolu gizlemişse 2 yıl olan zamanaşımı süresinden yararlanamamaktadır.

Tüketici Hakları Satın Alınan Malın Ayıplı Olması Durumunda Haklar Nedir?

Satın alınan bir malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda, malın teslim edildiği tarihten itibaren 30 gün içerisinde satıcıya başvuru yapılması gerekmektedir. Bu başvuruda

  • Ayıplı malın değiştirilmesi,
  • Ödenen bedelin iade edilmesi,
  • Ayıplı malda bulunan ayıp nedeni ile oluşan değer kaybı miktarın bir indirim uygulanması,
  • Ayıplı malın ücretsiz olarak onarılması,
  • Ayıplı mal nedeni ile oluşan zarar dolayısı ile tazminat istenmesiGibi haklar tüketicinin ayıplı mal konusundaki satıcıdan haklı talepleri olmaktadır.

Tüketici Hakları Mahkemesine Dava Nasıl Açılır diğer yazılmış makaleler için Ankara Avukat ve Sağlık Hukuku Avukatı ve danışma konularında sayfaları ziyaret edebilirsiniz.

AVUKATA İLK SORUYU SİZ SORMAK İSTER MİSİNİZ?

AVUKATA SORU SORUN

Bize Ulaşın




BİZE ULAŞIN

İletişim Bilgileri