Tüketici Hakları Mahkemesine Dava Nasıl Açılır?

İlkay Hukuk Bürosu Makaleler
İlkay Hukuk Bürosu > Avukatlık ve Danışmanlık  > Tüketici Hakları Mahkemesine Dava Nasıl Açılır?

Tüketici Hakları Mahkemesine Dava Nasıl Açılır?

Tüketici Hakları Mahkemesine Dava Nasıl Açılır?

Tüketici Hakları Mahkemesine Dava Nasıl Açılır

Tüketici uğradığı zararlar için kanunda belirtilen 2018 yılı için miktarlar üzerinden 4.570 TL nin altındaki miktarlar için Tüketici Hakem Heyetine, 4.570 TL nin üzerindeki uyuşmazlıklar ile ilgili olarak Tüketici, Tüketici Mahkemelerine başvuru yapabilirler.

Tüketici Tüketici hakem heyetine veya Tüketici Mahkemelerine yapmış olduğu başvuru sonucu verilen kararlar ile birlikte, uğranılan zarar, dava masraflarını, avukatı varsa avukatlık ücretlerini karşıdan talep etmesi durumunda, karar verilmektedir.

Tüketici Tüketici hakem heyetine veya Tüketici Mahkemelerinin vermiş olduğu mahkeme ilamını, bulunduğu icra müdürlüğüne giderek ilamlı icra takibi yaparak, tüm alacaklarını karşı tarafdan talep edebilir.

Tüketici, Tüketici hakem heyetine veya Tüketici Mahkemelerine başvuru yaparken dava ve başvurularını avukat aracılığı ilede takip edebilir.

Tüketici Hakları Mahkemesine Dava Açma Nedenleri

Ayıplı Mal ve Hizmet konusuna giriş yapacak olursakSatın alınan mal veya hizmetin,

  • Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda belirtilen
  • Aynı zamanda satıcı tarafından alıcıya vaat edilen
  • Standart yapısında olmasında belirtilen

Nitelik veya miktarına aykırılık nedeni ile

  • Kullanım amacı bakımından değerini veya beklenen faydaları azaltan
  • veya tamamen yok eden eksikliklerden birini taşıması durumunda olan mallar ayıplı mal olmaktadır.

Ayıplı Maldan Doğan Sorumluluk

Bir ayıplı mal durumunda satıcılar, talep edilen seçeneğin yerine getirilmesinde yükümlüdür. Satın alınan bir ayıplı maldan veya ayıplı bir malın neden olduğu her türlü zarardan satıcı, acente, bayi, üretici, imalatçı veya ithalatçı zincirleme bir şekilde sorumludur.

Satın alının bir malın ayıbının gizli nitelikte olması durumunda, hakkın aranması için belirlenen kanuni süre iki yıl olmaktadır. Satıcı, sattığı malın abını alıcıdan hile yolu gizlemişse 2 yıl olan zamanaşımı süresinden yararlanamamaktadır.

Satın Alınan Malın Ayıplı Olması Durumunda Haklar Nedir?

Satın alınan bir malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda, malın teslim edildiği tarihten itibaren 30 gün içerisinde satıcıya başvuru yapılması gerekmektedir. Bu başvuruda

  • Ayıplı malın değiştirilmesi,
  • Ödenen bedelin iade edilmesi,
  • Ayıplı malda bulunan ayıp nedeni ile oluşan değer kaybı miktarın bir indirim uygulanması,
  • Ayıplı malın ücretsiz olarak onarılması,
  • Ayıplı mal nedeni ile oluşan zarar dolayısı ile tazminat istenmesi

Gibi haklar tüketicinin ayıplı mal konusundaki satıcıdan haklı talepleri olmaktadır.

0 Yorum

Yorum Bırak