Yargıtay’dan Tüketicileri Haklı Çıkaracak Emsal Karar

Yargıtay’dan Tüketicileri Haklı Çıkaracak Emsal Karar
Yargıtay’dan Tüketicileri Haklı Çıkaracak Emsal Karar, tüketici mahkemesi emsal karar, tüketici mahkemesi telefon faturası kararı, tüketici avukat ve danışma

Yargıtay’dan Tüketicileri Haklı Çıkaracak Emsal Karar. Adana’da ikamet eden bir kişi, ülkeden faaliyet gösteren bir GSM şirketinden özel konuşma ve internet paketi alıp yurt dışına çıktı.

Ülkeye geri döndüğünde 7 bin liralık faturayla karşılaşan vatandaş, GSM şirketini mahkemeye verdi. Yüksek Mahkeme, kota aşımının tüketiciye bildirilmemesi sebebiyle vatandaşı haklı buldu.

Tüm GSM şirketi aboneliği olanlar için emsal niteliğindeki kararın çıktığı olay Adana’da yaşandı. Bir vatandaş yurt dışına çıkmadan önce abonesi olduğu GSM şirketinden 120 dakika konuşma ve yurt dışı 10 GB internet paketi satın aldı. Bu pakete güvenerek yurt dışı seyahatinde cep telefonuyla doya doya konuşup internete giren vatandaş, Türkiye’ye döndüğünde şok edici bir haberle karşılaştı. Konuşma ve internet paketini kullandığı GSM şirketi, vatandaşın adresine tam 7 bin liralık cep telefonu faturası gönderdiğini görünce hemen GSM şirketinin bayisinin yolunu tuttu.

Tüketici Mahkemesine Başvuru Ve Dava Açması

Vakit kaybetmeden abonesi olduğu GSM bayisine giden vatandaş, kota aşımının kendisine bildirilmediğini iddia ederek ödenen 7 bin liralık fatura bedelinin kendisine iade edilmesini istedi.

Bayi tarafından bu talebi reddedilince, mağdurluğunun giderilmesi için bu kez de Adana 1. Tüketici Mahkemesine başvurdu. Abonesi olduğu GSM şirketinin aleyhine dava açan vatandaş mahkemeye sunduğu dilekçede, yurt dışında internet ve konuşma paketini sık sık sorgulayarak kullandığını, davalı olan GSM şirketinin kendisini gerektiği zamanda kota aşımı gerekçesiyle uyarmadığını belirtti.

Buna ek olarak; internet paketi kotasının aşılmasının kendi sorumluluğu altında olsa da ücretlendirmenin fahiş olduğunu, kota aşımının kendisine bildirilmediğini ve davalı olduğu GSM şirketinin yapmış olduğu işlemlerin tüketici haklarını ihlal ettiğini dava dosyasına ekledi. Sonuç olarak vatandaş mahkemeden ödediği 7 bin TL ücretin faiziyle birlikte iadesini talep etti.

GSM şirketinin avukatı ise, şirketin yapmış olduğu işlemlerde mevzuata aykırı bir durum olmadığını söyledi. GSM şirketi tarafından bir hata yapılmadığını dolayısıyla davacının iddialarının gerçeği yansıtmadığını ekleyerek davanın reddini istedi.

Tüketici Mahkemesi Kararı Yargıtay’a Taşındı

Mahkeme, GSM şirketi tarafından uygulanan işlemlerin tüketici adına haksız şartlar oluşturmadığına hükmederek davanın reddine karar verdi. Bunun ardından temyiz edilen davada devreye 3. Hukuk Dairesi girdi. Yargıtay 3. Hukuk Dairesi’nin emsal niteliğindeki kararıyla GSM firmasının kota aşımını bildirmediğine dikkat çekerek şu kararı verdi:

“İncelenen ses kayıtları neticesinde, abonelik sözleşmesi gereği, kota aşımında uygulanacak ücret tarifesi davacıya bildirildiği halde kota aşımı gerçekleştiğinde bilgilendirme yapılmaması anlaşılmaktadır.

Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin 6/1-b ve 12/3 maddeleri uyarınca GSM şirketinin kota aşımında tüketiciyi bilgilendirme sorumluluğu vardır. Bu sorumluluğu yerine getirmediği gerekçesiyle mahkeme tarafından verilen karar oy birliği ile bozulmuştur.”

Bu haber toplam 257 defa okunmuştur
Etiketler :
HABERE YORUM KAT
İLETİŞİM: 0 312 229 25 05 CEP: 0 545 229 25 05 ADRES : Adres: Eti, Strazburg Cd. N:10/9, 06101 Çankaya/Ankara