Emekli Maaşı Kaç Günde Bağlanır 2019

Emekli Maaşı Kaç Günde Bağlanır 2019

Emekli Maaşı Kaç Günde Bağlanır 2019

Emekli maaşının bağlanma süresi ortalama 45 gün olarak belirlenmiştir. Resmi olarak emeklilik hakkını elde etmiş kişiler, emeklilik başvurusunu yapmasının ardından başvurularının onaylanmasını beklemektedir. Emeklilik talebi onaylanan ve resmi olarak emekli olan kişilere verilen ilk emekli maaşı, toplamda 45 gün içerisinde yürürlüğe koyulmaktadır.

Kişilerin emekli maaşları, ilk aşamada PTT şubeleri üzerinden ödenir. Emekli maaşının alınmak istendiği banka belirlendikten sonra, SGK üzerinden dilekçe hazırlanmalı ve emekli maaşının taşınmak istendiği banka belirlenmelidir.

Emekli Maaşı Başvurusu Nasıl Yapılır?

Emeklilik başvurusu yapmak için Sosyal Güvenlik Kurumuna gidilmelidir. Emeklilik süresi dolan ve resmi olarak emeklilik hakkını elde eden kişiler, Sosyal Güvenlik kurumuna gerekli evrakları teslim etmenin ardından emeklilik sürecini başlatmış olacaktır.

Emeklilik başvurusunun incelenmesi için 15 günlük inceleme süresi geçerli olmaktadır. Emekli olamaya uygun bulunan ve gerekli prim gün ödemelerinin tamamını yapmış olan kişilere, emekli olma hakkı verilmektedir.

Emekli Maaşı Başvuru Sorgulaması Nasıl Yapılır?

Emeklilik sorgulaması yapmak için e-devlet sistemi ya da Sosyal Güvenlik Kurumuna ait resmi internet sitesi kullanılmaktadır. Emekli maaşı sorgulaması için izlenmesi gereken adımlar, aşağıda detaylıca ele alınmıştır:

  • Emekli maaşı sorgulaması için turkiye.gov.tr adresi kullanılmalıdır.
  • E-devlet sistemi ana ekranı açıldıktan sonra, sayfanın sağ üst kısmında bulunan “Sisteme Giriş Yap” butonuna tıklanmalıdır.
  • E-devlet sistemine erişmek için T.C. kimlik numarasıyla birlikte, e-devlet şifresi ya da e-imza özelliği talep edilmektedir.
  • İstenen bilgiler belirtildikten sonra, sayfanın en alt kısmında yer alan “Giriş Yap” butonuna tıklanmalıdır.
  • E-devlet sistemi ana ekranı açıldıktan sonra, e-hizmetler bölümü üzerinden “Sosyal Güvenlik Kurumu” seçimi yapılmalıdır.
  • Sosyal Güvenlik Kurumu hizmetler bölümü açıldıktan sonra, bağlı bulunan sigorta kolu tercih edilmelidir.
  • 4A, 4B ya da 4C sigorta kollarından bir tanesi seçildikten sonra, emeklilik başvurusunun son durumu için sorgulama yapılabilir.

E-devlet sistemi üzerinden, emekli maaşına ve sigortalılık süresine ait tüm sorgulamalar gerçekleştirilebilir.

Emekli Maaşı Başvurusunda Aranan Şartlar Nelerdir?

Emeklilik başvuru koşulları şu şekilde sıralanabilir:

  • Emekli olacak kişilerin çalıştıkları sigorta koluna göre, emeklilik şartlarında değişiklik görülmektedir.
  • Kişilerin Sosyal Güvenlik Kurumuna bağlı olan 4A, 4B, 4C ya da Ek-5 Tarım sigorta kollarından bir tanesine mensup olması gerekir.
  • Bağlı olunan sigorta koluna göre, emeklilik yaşında değişiklik görülmektedir.
  • 2008 yılı ve sonrasında işe başlamış olan kişilerin, en az 5400 günlük sigorta prim ödemesi yapması gerekir.
  • Kişilerin sigorta primleri tamamlanmalı ve prim borcu bulunmamalıdır.
  • 2008 yılı sonrasında emeklilik hakkı kazanacak kişilerin, en az 63 yaşında olmaları gerekmektedir.
  • 2008 yılında sigorta başlangıcı yapan kişiler, en az 7200 günlük prim ödemesi yapmalı ve 53 yaşını tamamlamış olmalıdır.
  • Emeklilik başvurusu yapan kişilerin, en az 15 yıl süreyle sigortalı olması gerekir.
  • 3600 günden daha az prim gün ödemesine sahip olan kişilere, emeklilik hakkı verilmemektedir.
  • Emeklilik yaşını tamamlayan ancak sigorta prim ödemesi yapmayan kişilerin, kalan prim borçlarını kapattıktan sonra emeklilik başvurusu yapması gerekmektedir.

Emeklilik Başvurusunda İstenen Belgeler Nelerdir?

Emeklilik başvuru evraklarının, başvuru aşamasında sosyal Güvenlik Kurumuna teslim edilmesi gerekmektedir. Emeklilik başvurusunda kullanılması gereken evraklar şunlardır:

  • Nüfus cüzdanı, sürücü belgesi, pasaport ya da T.C. kimlik numarasının resmi olarak yer aldığı meslek belgesinin aslı ve bir adet fotokopisi
  • Gelir vergisi muafiyeti belgeleri
  • Son çalışılan işten ayrılış belgesi
  • Emeklilik hakkı kazanıldığını gösteren tahsis talep beyan taahhütnamesi

Emekli sandığı üzerinden emekli olacak kişilerden, yukarıdakilere ek olarak fotoğraflı ve mühürlü emeklilik belgesi, 3 adet vesikalık fotoğraf ve vukuatlı nüfus kayıt belgesi talep edilmektedir.

Emekli Maaşının Tutarı Nasıl Belirlenir?

Emekli maaşının limitinin belirlenmesinde, kişilerin işe başlama tarihi ve prim ödeme süresi gibi etkenler dikkate alınmaktadır.

Emekli maaşının hesaplaması için SGK internet sitesi üzerinden işlem yapılmaktadır. Emekli maaşı hesaplaması işlem detayları aşağıdaki gibidir:

  • uyg.sgk.gov.tr/AylikHesap/ bağlantı adresi kullanılarak, SGK resmi internet sitesine gidilmelidir.
  • Sayfada talep edilen bilgiler kullanılarak, emekli maaşı hesaplaması yapılabilir.

Emekli maaşı başvuru sayfasında istenen bilgiler:

  • T.C. Kimlik Numarası 
  • SSK Sicil Numarası    
  • Baba Adı              
  • Nüfus İl        
  • Doğum Tarihi

Yukarıdaki bilgilerin girişi yapıldıktan sonra “Sorgula” butonuna tıklanmalıdır. Sorgulama işleminin ardından, alınacak emekli maaşının net tutarı sistemde belirtilecektir.

Emekli Maaşı Ödeme Tarihleri

Emekli maaşının ödemelerinin yapıldığı tarihler, sıkışma ve yığılma olmaması amacıyla kişilerin tahsis numarasına göre kategorilere ayrılmıştır:

  • Emekli maaşı tahsis numarasının son hanesi “2” olan kişiler, her ayın 28’inde emekli maaşı ödemesi almaktadır.
  • Emekli maaşı tahsis numarasının son rakamı “0” olan kişilere, ayın 28’inde emekli maaşı ödenmektedir.
  • Tahsis numarasının son numarası “4” ya da “6” olan kişiler, her ayın 27’sinde emekli maaşı almaktadır.
  • Emekli maaşı tahsis numarasının son hanesi “1” olan kişiler, ayın 26’sında emekli maaşı çekmektedir.
  • Emekli maaşı tahsis numarasının son hanesi “3” olan kişiler, her ayın 26’sında emekli maaşı ödemesi almaktadır.

Bu haber toplam 445 defa okunmuştur
Etiketler :
HABERE YORUM KAT
İLETİŞİM: 0 312 229 25 05 CEP: 0 545 229 25 05 ADRES : Adres: Eti, Strazburg Cd. N:10/9, 06101 Çankaya/Ankara