Banka Tüketici Kredisi Masraf İadesi
Banka Tüketici Kredisi Masraf İadesi Sorunları İle İlgilenen Yerlerin bildilendirilmesi dışında konunun başlangıcı olarak, Bir malın alımı konusunda veya sonrasında satıcı ile yaşanılan sorunların çözüme ulaştırılması konusunda aşağıda açıklanan kurumlar ile iletişime geçilebilmekte ve başvuru yapılabilmektedir.
Bulunulan yerdeki tüketicinin korunmasına yönelik olarak faaliyet gösteren dernek veya vakıflara
Tüketici sorunları hakem heyetlerine. Bu heyetler ülkemizdeki seksen il merkezinde ve tüm ilçelerinde Kaymakamlar bünyesinde görev yapmaktadırlar.
Türkiye cumhuriyeti Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğüne
Tüketici sorunlarına bakmakla görevli olan Tüketici Mahkemeleri veya bu konuda görevli olan Asliye Ticaret veya Asliye Hukuk Mahkemelerine başvurulabilmektedir.
Hangi Hususlarda Tüketici Sorunları Hakem Heyetine Gidilememektedir?
Bu konuda Tüketiciyi Koruma Kanunun;
4’üncü maddesinin yedinci fıkrasında belirtilen özürlü mal satımı
5’inci maddesinin birinci fıkrasında belirtilen satılan malda numune veya satılık olmadığı yönünde etiket ve yazı bulunması
6’ncı maddesinin üçüncü fıkrasında taksitli satış sözleşmesinin bir nüshasının tüketiciye verilmemesi
7’nci maddesinin üçüncü fıkrasında belirtilmiş olan mal veya hizmetin yerine getirilme şekli ile 6’ncı maddesinin üçüncü fıkrasında belirtilen durumlarda
8’inci maddesinin ikinci fıkrasında belirtilmekte olan malın iade hakkına riayet edilmemesi durumunda
9’uncu maddesinin birinci fıkrasında belirtilmekte olan cayma bildirimi metninin ve tutanağının olmaması
10’uncu maddesinin birinci fıkrasında belirtilmekte olan kredi sözleşmesinin bulunmaması
12’nci maddesinin birinci ve ikinci fıkrasında belirtilmekte olan malın etiket ve tarife listelerinin bulunmaması durumunda
13’üncü maddesinin birinci ve ikinci fıkrasında belirtilmekte olan satılan malın garanti belgesi ve ücretsiz tamir konusuna uymaması durumunda
14’üncü maddesinin birinci fıkrasında mala ait kullanma ve tanıtma kılavuzu verilmemesi
15’inci maddesinin birinci fıkrasında belirtilmekte olan servis hizmetlerinin verilmemesi
16’ncı maddesinde belirtilmekte olan ticari reklam ve ilanlara ilişkin olarak düzenlemelere uyulmaması
18 ve 19’uncu maddelerinde belirtilmekte olan tehlikeli mal ve hizmet ile denetime ilişkin konularda Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulamamaktadır.
Yargıtay Kararı – Banka Tüketici Kredisi Masraf İadesi
ALACAK DAVASI – KREDİ ÇEKİMİ SIRASINDA YAPILAN DOSYA MASRAFI KESİNTİSİ – KREDİNİN TİCARİ KREDİ NİTELİĞİNDE OLDUĞU – SÖZLEŞMENİN TÜKETİCİ SÖZLEŞMESİ OLMADIĞI – MAHKEMECE GÖREVSİZLİK KARARI VERİLMESİ GEREĞİ
Davalı bankadan genel kredi sözleşmesi kapsamında ticari kredi kullanıldığı ve kredinin ticari/mesleki bir kredi niteliğinde bulunduğu, bu haliyle taraflar arasındaki sözleşmenin tüketici sözleşmesi niteliğinde olmadığı anlaşılmaktadır.
Davada bankacılık işleminden kaynaklanan alacak talep edilmiş olup, bankalara, diğer kredi kuruluşlarına, finansal kurumlara ve ödünç para verme işlerine ilişkin düzenlemelerde öngörülen hususlardan doğan hukuk davaları, ticari dava sayılacağından, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un uygulanmasını gerektirir bir husus yoktur. Bu itibarla, mahkemece görevsizlik kararı verilmesi gerekir.
SORULAR
kredi dosya masrafı ne kadar olarak alırım. ayrıca başvuru sonucu veya kredi dosya masrafı sorgulama nasıl yapılır.