Atla

Kaymakamlık Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararı


Kaymakamlık Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararı

Kaymakamlık Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararı

Kaymakamlık Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararı

KAYMAKAMLIK TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ ÖRNEK KARAR                            T.C …………. KAYMAKAMLIĞITüketici Sorunları Hakem Heyeti BaşkanlığıKARAR TARİHİ                            :11.02.2013                                    (ÖRNEKTİR)KARAR SAYISI                             :2013/........TÜKETİCİ                                       :--------------------ŞİKAYET OLUNAN                      :………….. Bankası A.ŞŞİKAYET KONUSU                      :Dosya masrafıRAPORTÖR                                                :…………………. (ÖRNEKTİR)GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ               :Tüketici tarafından kaymakamlığımız Tüketici Sorunları Hakem Heyetine verilen 12.09.2012 tarihli dilekçesinde şikayet olunan bankadan çekmiş olduğu kredisine kesilen dosya masrafını şikayet ederek geri iadesini talep etmektedir. Tüketici dilekçesi ekleri ve ………. A.Ş tarafından verilen savunma incelenmiştir. Konu 8422 sayılı Kanunla değişik 4077 sayılı kanunun 4/A maddesi kapsamında değerlendirilebilir. 4077 sayılı TKHK ( Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ) ‘ nın 6. Maddesi sözleşmedeki haksız şartları düzenlemektedir. Bu maddeye göre; Satıcı veya sağlayıcının tüketici ile müzekkere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Tarafların birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir. Eğer bir sözleşme şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir. Bir satıcı veya sağlayıcı, bir standart şartın münferiden tartışıldığını ileri sürüyorsa ispat yükü ona aittir. 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun açıkça bu tür sözleşmelerde haksız şart olarak kabul edilebilecek hususların tüketici ile müzakere edilip edilmediği yönünde bir uyuşmazlık var ise bunun ispat yükümlülüğünü satıcı/sağlayıcıya vermiştir. Konu ile ilgili yükümlülük sağlayıcıya ait olduğu halde bu şartın tüketici ile müzakere edilerek sözleşmeye konduğunu iddia ve ispat edememiş, yasal dayanak gösterilememiş ve banka tarafından belirlenen komisyon ücretini ve dosya masrafını gösterir makbuzlar eklenmiş, bu nedenle sağlayıcının mezkûr şartı tüketici ile müzakere etmediğinin kabulü gerekmiştir. Uyuşmazlık konusu tüketiciye parasal bir yükümlülük yüklediğine göre tüketici aleyhine dengesizliğe neden olduğu açıktır. Yukarıda açıklanan nedenlerle Yargıtay 13. Hukuk Dairesinin 27.06.2011, 3576/10221; 13 HD 10.02.2011,2010/11726; 2011/1870 tarih ve sayılı kararları ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 6. Maddesine göre Komisyon Ücreti ve Dosya Masrafına ilişkin şartın haksız şart olduğu ve bu şartın tüketiciyi bağlamadığı görüş ve kanaatine varılmış ve tüketicinin talebinin kabulüne, tüketiciden alınan …………. TL Komisyon Ücreti ve Dosya Masrafının şikayet olunan banka tarafından tüketiciye iade edilmesine kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine itiraz yolu açık olmak üzere katılanların oybirliğiyle karar verildi.BAŞKAN                  ÜYE               ÜYE               ÜYE               ÜYE
  • NOT . Yukarda YAZMIŞ OLDUĞUMUZ ÖRNEK  Kaymakamlık Tüketici Sorunları Hakem Heyeti tarafından verilen Karar itiraz olmadığı takdirde 15 gün içerisinde kesinleşmektedir. Karşı tarafın itirazı olsa dahi Kaymakamlık Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararını Mahkemece Tedbiren durdurma talebi olmadığı sürece Karar İcra ilamı ile belirtilen miktar için icra müdürlüğü kanalı ile istenebilir.
 
SIKÇA SORULAN SORULAR

BİZE YAZIN

Avukat & Arabulucu İlkay Uyar Kaba
Avukat & Arabulucu İlkay Uyar Kaba

İlkay Uyar Kaba ; Aile Boşanma hukuku, Anlaşmalı Boşanma, İşçi Davalarında Arabuluculuk, Miras Hukuku Davaları, icra hukuku, İşçi Tazminat Davaları, Kıdem Ve İhbar Tazminatı, İşe İade, Miras hukuku, Tazminat Hukuku, İş Kazası Tazminat, Trafik Kazası Tazminat Davası gibi faaliyet gösterdiğimiz çalışma alanlarımızın, hukuk büroları arasında önemli bir yer sahibi olmamızı prensiplerimize borçluyuz.

İLGİLİ KONULAR
YORUMLAR
  • NİHAN ÖLÇER -
    20 Ekim 2016

    Kaymakamlık Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararı Bu dava için nasıl bir hazırlık aşaması vardır..Cevap verirseniz sevinirim..

    Cevapla
  • Erkam -
    6 Aralık 2016

    Kaymakamlık Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararı Konuda belirttiğiniz dava hakkındaki makaleyi beğendim.

    Cevapla
  • Numan -
    19 Şubat 2017

    iyi günler kolay gelsin. Kaymakamlık Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararı hakkında sorum olucaktı ? Bilgi verebilirmisiniz.

    Cevapla
Yorum Bırak