Kuaförde Saçı Yanana Tazminat Hakkı Doğar
Son dönemde yanıtları en çok merak edilen sorulardan biri de kuaförde saç boyatan veya bakımını yaptıran kişilerin karşılaştığı problemlerle ilgilidir. Kuaförün müşterisinin saçını yakması hukuk sistemimizde hizmet ayıbı olarak nitelendirildiği için mağduriyet yaşayan kişinin gördüğü zararın giderilmesi amacıyla tazminat davası açma hakkı bulunmaktadır.
Örneğin kuaförde hizmet aldığı sırada kuaförün ihmali ya da kasıtlı hatası sebebiyle saçları yanan ve bu nedenle beline kadar uzanan saçlarını kestirmek zorunda kalan bir kişi, bu durumda karşılaştığı zararın giderilmesi için işlemi yapan bayan kuaförü aleyhinde hem maddi hem de manevi tazminat talep etme hakkına sahiptir.
Bununla birlikte kişinin yanık saç nedeniyle sağlık kuruluşuna giderek polis tutanağı ile darp raporu alması da mümkündür. Bu sayede kuaför hakkında suç duyurusunda bulunmanın da önü açılmış olmaktadır. Söz konusu sebeple mağduriyet yaşayan kişilerin açmış olduğu davalarda, ceza mahkemesince kuaföre taksirle yaralama suçundan ceza verildiği örnekler bulunmaktadır.
Kuaförün yanlış uygulaması ya da hizmet ayıbı sebebiyle saçları yanan mağdurlar, psikolojilerinin bozulduğunu öne sürerek yetkili mahkemeye başvurmaları durumunda manevi tazminat davası talebinde bulunabilirler.
Ayıplı Üründe 4 Farklı Hakkınız Var
Satın aldığınız malın ayıplı olması sonucu Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (TKHK) hükümlerine göre aralarından birini seçebileceğiniz 4 farklı hak tanınmaktadır. Örneğin aldığınız bir telefonun bir müddet sonra kendiliğinden arızalanması, tamir görüp yeniden bozulmasıyla firmadan yenisini talep ettiğiniz takdirde tamir görmesi sebebiyle bu talebinizin reddedilmesi halinde yapmanız gereken birtakım işlemler bulunmaktadır.
Tüketici olarak ilgili Kanundan tüketiciye tanınan haklardan birini seçebilirsiniz. Bu kapsamda satıcının tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmesi zorunludur. 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu’nun 227.maddesinin ilgili hükmüne göre tüketicini seçebileceği haklar şunlardan oluşmaktadır:
- Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme
- Satılan ürünü alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme
- Aşırı bir masrafı gerektirmediği takdirde bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme
- Satılan ürünün ayıpsız bir benzerini talep etme
Tüketici olarak seçtiğiniz bu haklardan herhangi birinin ifa edilmesi konusunda firma talebinizi reddediyorsa, hakem heyetine ya da tüketici mahkemesine başvuruda bulunabilirsiniz.
AVUKATA İLK SORUYU SİZ SORMAK İSTER MİSİNİZ?