Tüketici Hakem Heyeti Banka Şikayeti

Tüketici Hakem Heyeti Banka Şikayeti
Tüketici Hakem Heyeti Banka Şikayeti Tüketici hak aram konusunda yapmış olduğu başvuru ve dava aşamalarında karşı taraf olan yani tüketiciden haksız olarak kesilen dosya masrafı, kredi kartı aidatları v.b masrafları ödememek için Tüketici yıldırma, dava açma gibi yapılan işlemlerle hak aramayı engellemeye çalışmaktadır. Banka tüketiciye karşı tüm işlemleri...
Tüketici Hakem Heyeti Banka Şikayeti ve Davaları Nasıl Görülür? Tüketici hakem heyeti hakkında ihbar bankalarla yaşanan ve çözüme kavuşturulmayan sorunlar için yapılır. 4077 sayılı Tüketici Korunması hakkında bulunan kanun kapsamında, herhangi bir bankanın şikayet edilmesi mümkündür. Bu şekilde hem tüketici hakem heyetleri hem de Türkiye Bankalar Birliği şikayet edilebilir.

Sorunun Bankanın Kendisi ile Çözülmesi Daha Kısa Sürer

Tüketici Hakem Heyeti banka şikayet dilekçesi yazmadan önce, bankaya iletilen şikayetlerin önce banka ile çözüme kavuşturulmasının daha hızlı sonuç vereceğini göz önünde bulundurmanızda fayda var. Bankacılık Kanunu Müşteri Hakları göz önünde bulundurulduğunda, 76. maddeye göre; bankaların müşteriye verilen hizmetlerin herhangi birinde, sorular ile ilgili bir sistem olması gerektiği belirtilmiştir.

Banka Şikayetleri İlk Etapta Nerelere Yapılır?

Bu madde sayesinde, bankalarla ilgili yaşamış olduğunuz herhangi bir sorunu ilk olarak bankanın kaynaklarına iletebilirsiniz. Bu kaynaklar;
  • Bankanın şubesi,
  • Çağrı merkezi,
  • Bankanın diğer iletişim kanallarıdır.
Bankanın kendi kanallarını kullanarak şikayetlerden sonuç almadığınız takdirde, ikinci etap olarak Tüketici Hakem Heyeti banka şikayeti yapabilirsiniz.

TBB Şikayetinden Önce Yazılı Şikayette Bulunmak Zorunludur

TBB yani Hakem Heyeti’ne banka şikayetinde bulumadan önce bankaya şikayet başvurusunda bulunmak gerekir. Bu başvurunun yazılı olarak yapılması ve başvurunun yapıldığına dair kanıt niteliğinde olan başvuru teyit belgesinin bulunması zorunludur.

Dilekçenin Üzerinde Banka Yetkilisinin İmzası Olmasına Dikkat Edin

Şikayetiniz ile ilgili bunun için öncelikli olarak şikayet dilekçesi yazın. Yazdığınız şikayeti, banka yetkilisine direk elden teslim edin ve dilekçenin bir örneğinin sizde bulunduğundan emin olun. Dilekçeyi teslim alan banka yetkilisinin bu dilekçe üzerinde imzasının bulunması şarttır. Dilerseniz yazmış olduğunuz dilekçeyi elektronik posta yolu ile de göndermeniz mümkün. Bu durumda bankadan gelecek postanın yanıtı teyit belgesi yerine geçmiş olur. Bu nedenle saklanması gerekir. Başvuru teyit belgesini aldıktan sonra, bankanın bir aylık yanıt verme süresini beklemek zorundasınız. Konu banka ve kredi kartı ile ilgili ise süre 20 güne düşer. Bankanın 10 gün ekstra gün talebinde bulunma hakkı da vardır. Sürelerin bitiminde heyete başvurabilirsiniz.

Tüketici Hakem Heyeti Kararlarının İcrası

Tüketici davaları genellikle ticaret ve alışveriş konularında çıkmaktadır. Tüketici hakem heyetine bandan alınan kredi ve masrafların iadesi için başvuru ve şikayet yapılar. Açılan davalar çoğunlukla tüketici lehine sonuçlanmaktadır. Tüketici hakem heyeti kararlarının icrası derhal geçerlilik kazanmaktadır. Bu sebeple tüketici davalarının birçoğu kısa sürede tamamlanmaktadır. Tüketici hakem heyeti kararlarının bağlayıcılığı mahkeme kadar geçerlidir. Tüketici hakem heyetlerinin kurulma amacı tüketiciyi korumak olduğu kadar, yerel mahkemelerde oluşacak zaman kaybı ve yoğunlaşmayı da engellemektir. Tüketici hakem heyeti kararı ilamlı olarak davalıya iletilir. Tüketici sorunları hakem heyeti kararlarının icrası kolayca giderilebilmektedir. Tüketici mahkemesi kararlarının icrası gerçekleştirildiği andan itibaren davalı tüketiciye karşı doğan borcunu ödemekle yükümlüdür. Davalının mahkemeye başvurusu sonunda mahkemenin karar kıldığı tazminat bedeli davalıdan talep edilir. Verilen süre içerisinde talep edilen tutarın davalıya ödenmemesi durumunda davalının mal varlığına icra tedbiri konma hakkı vardır. İcra sonrası tüketicinin hakem heyeti kararına itiraz hakkı bulunmaktadır. İtiraz halinde tüketici mahkemelerine başvurulabilir. Tüketici mahkemelerinin verecekleri kararlar kesindir. Ve uygulanma zorunluluğu vardır. Hakem heyetine itiraz eden kişi bir üst mahkemeye başvurabilir. Tüketici hakem heyeti ve tüketici mahkemeleri, tüketicilerin haklarını korumak üzere kurulmuş ve hukuk kurallarınca yetkilendirilmiş hukuki mercilerdir. Tüketiciler ile mal ve hizmet arz eder halde bulunan kuruluşluların haklarını birbirine karşı korumak bu kurumların görevidir. Bu kurumlar sayesinde rekabet ortamı ve sağlıklı alışveriş ortamı korunmakta ve devamlılığı sağlanmaktadır.

Tüketici Hakem Heyetine Başvuru Nasıl Yapılır? Şikayet Nasıl Yapılır?

Tüketici hakem heyetine, tüketici mahkemesine yazacağınız bir dilekçeyle başvurabilirsiniz. Ayrıca bu mahkemeye başvururken hiçbir ücret ödemek zorunda kalmazsınız. Çünkü bu dava tüm dilekçe ve harç masraflarından muaf tutulmuştur. Bu nedenle dava başlangıcında ya da bitiminde bir bedel ödemek zorunda kalmazsınız. (Tüketici Hakem Heyeti Banka Şikayeti) Diğer makalelerimize Ankara Avukat sayfamızdan göz atabilirsiniz.

Bu haber toplam 460 defa okunmuştur
Etiketler :
HABERE YORUM KAT
İLETİŞİM: 0 312 229 25 05 CEP: 0 545 229 25 05 ADRES : Adres: Eti, Strazburg Cd. N:10/9, 06101 Çankaya/Ankara