Satın Alınan Dairenin Zamanında Teslim Edilmemesi

Satın Alınan Dairenin Zamanında Teslim Edilmemesi

Satın Alınan Dairenin Zamanında Teslim Edilmemesi Halinde Haklar Nelerdir? Bir dairenin satın alınmasının ardından tesliminin yapılmaması, tüketici haklarına ilişkin yasal bir sürecin başlatılmasını gerektirmektedir.

Satın Alınan Dairenin Zamanında Teslim Edilmemesi

Çoğunlukla inşaat sürecinde satışı gerçekleşen konutlarda yaşanan bu durum, hukuki bir hak olarak takip gerektirmektedir.

Satın alınan dairenin zamanında teslim edilmemesi, inşaat firması ve konutu satın alacak kişi tarafından yapılan sözleşme üzerindeki teslim tarihinden itibaren geçerli olmaktadır. Teslim tarihinin öncesinde bu duruma ilişkin bir talep oluşturulamamaktadır.

İnşaat firmaları ile yapılan konut alım satım işlemlerinde dikkat edilmesi gereken husus, satın alınan evin teslim edileceğine dair tarihin belirtilmiş olmasıdır. Aksi durumda imza yolu ile geçerli kılınan belgeye yönelik teslim tarihi belirtmek mümkün olmayacaktır.

Satın Alınan Dairenin Firma Dışı Nedenlerle Telim Edilememesi

Bir dairenin satış sürecinin ardından tesliminin yapılamama nedenleri, olağan dışı durumlardan kaynaklandığında herhangi bir hak talebi yapılamamaktadır. Fakat bu durumlarda oluşan mağduriyetlerin firma kaynaklı olmadığının belgelenmesi gerekmektedir.

Satın alınan dairenin teslim işlemleri içerisinde doğa olaylarına ilişkin; sel, deprem, yangın gibi sorunlarla karşılaşılabilmektedir. Bu durumlar teslim işlemlerini ileri bir tarihe ertelediğinde ev sahiplerinin itiraz hakları mahkemeler tarafından kabul edilmemektedir.

İnşaat firmaları ile yapılan sözleşmelerin içerisinde yer alan maddelerde, teslim tarihinin firma kaynaklı nedenler dışında değişkenlik gösterebileceği belirtilmektedir. Bu sebeple ev satın alma işlemlerinde inşaat firmaları ile yapılan anlaşmaların bu bilgiler ışında yapılması gerekmektedir.

Daire Tesliminin Yapılmaması Durumunda Yasal Süreçler

Satın alınan daire teslim işlemlerinin gerçekleşmemesi halinde başlatılacak yasal süreçler, Tüketici ve Çevre Koruma Derneği tarafından örneklendirilmiş ve ev satın alan tüketicilerin bu süreçleri dikkatli bir şekilde yürütmeleri gerektiği belirtilmiştir.

Satın alınan dairenin zamanında teslim edilmemesi halinde yapılacak ilk hamle ilgili inşaat firmasına noter onaylı ihtarname göndermektedir. Bu ihtarname içerisinde zararın karşılanmasına yönelik bir talep bulunmaktadır. İhtarname sonucu inşaat firmasının sorun çözmeye yönelik bir hamlede bulunması gerekmektedir.

İnşaat firmaları tarafından ihtarname sonucu herhangi bir dönüş sağlanmadığında ya da mağdur kişinin zararı karşılanmadığında hukuki süreçler başlatılmaktadır. Bu süreç dahilinde Tüketici Mahkemelerine başvuru yapılmaktadır.

Satın Alınan Dairenin Ayıplı Olması Sonucu Teslim Edilememesi

Daire satın almaları sonucunda konutun ayıplı olması, sözleşmeye aykırı bir durum oluşmasına karşılık gelmektedir. İnşaat firmaları ile yapılan sözleşmede kişiler satın alacakları evin detaylarını görmektedirler. Sözleşme dahilinde gerçekleşemeyen düzenlemelerin ayıplı mal olarak adlandırılması halinde hukuki hak talebinde bulunulmaktadır.

Satın alınan dairenin zamanında teslim edilmemesi konutun ayıplı olması ile ilgili olduğunda Tüketici Mahkemelerine başvuru yapılabilmektedir. Sitenin çevre düzenlemelerinden, havuz ve spor salonu durumlarına kadar talep edilen her türlü ayrıntının teslim tarihinde tamamlanmış olması gerekmektedir.

Teslim sürecinde satın alınan konuta ilişkin eksiklerin olması, ev sahipleri ve inşaat firması tarafından anlaşma sonucu da neticelendirilebilmektedir. Bu durumda yasal süreçlere başvuru yapılmamaktadır.

Bu haber toplam 707 defa okunmuştur
Etiketler :
HABERE YORUM KAT
İLETİŞİM: 0 312 229 25 05 CEP: 0 545 229 25 05 ADRES : Adres: Eti, Strazburg Cd. N:10/9, 06101 Çankaya/Ankara