SGK iş kazası başvurusu nasıl yapılır? SGK başvuru dilekçesi Nasıl Hazırlanır Verilir?

SGK iş kazası başvurusu nasıl yapılır? SGK başvuru dilekçesi Nasıl Hazırlanır Verilir?
İş kazası geçiren bir işçi ya da işçi yakınları, yaşanan kaza sonucu maddi ve manevi zararlara uğramışsa, işverene karşı maddi ve manevi tazminat davası açma hakkına sahiptir. SGK'ya başvuru zorunludur.

SGK'ya iş kazası bildirimi, "İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirgesi" aracılığıyla yapılır. Bildirge, Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü veya Sosyal Güvenlik Merkezine doğrudan ya da posta yoluyla gönderilebilir.

İş Kazası SGK'ya Başvuru Zorunlu mu?

Evet, işverenler kazayı öğrendikleri andan itibaren 3 iş günü içinde SGK'ya bildirim yapmak zorundadır.

4a İş Kazası Bildirimi Nasıl Yapılır?

4/a sigortalıları için iş kazası bildirimi, SGK'nın e-Bildirge sistemi üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirilebilir. Yabancı uyruklu çalışanlar için doğrudan kuruma müracaat edilmesi gerekir.

SGK İş Kazası Bildirimi Kim Yapar?

İş kazası bildiriminde temel sorumluluk işverene aittir. Her türlü kaza, SGK'ya bildirilmelidir.

İş Kazası SGK Başvuru Nereye Yapılır?

İş kazası bildirimleri, İş Kazası Meslek Hastalığı Bildirim Giriş Sistemi üzerinden internet aracılığıyla yapılabilir.

İş Kazasında İşverence Yapılacak İdari İşlemler Nelerdir?

İş kazası geçiren çalışan için ilk olarak sağlık yardımlarının sağlanması, kaza raporunun düzenlenmesi, şahit ifadelerinin alınması, kazanın kolluk kuvvetlerine bildirilmesi ve sigorta Müdürlüğüne bildirilmesi gerekmektedir.

İş Kazası Geçiren Kişi Ne Yapmalı?

İş kazası geçiren bir işçi veya işçi yakınları, işverene karşı maddi ve manevi tazminat davası açabilir. Tazminat talebinde bulunmak için iş kazası dava dilekçesi hazırlanmalı ve hukuki süreç başlatılmalıdır.

İş Kazası Sigortaya Başvuru Dilekçesi (SGK) Nedir?

Çalışma hayatı, fazla sayıda risk barındırabiliyor. Bu risklerin önlenmemesi ve risklere karşı tedbir alınmaması, çeşitli iş kazaları ve ölümle sonuçlanabilen iş kazalarına zemin oluşturuyor.

İş kazası yaşanması sonucunda, Sosyal Güvenlik Kurumu’nun (SGK) sigortalı işçilere ve geride kalanlara sağlamış olduğu birtakım yardımlar söz konusudur. Fakat bunun için öncelikle Sosyal Güvenlik Kurumu’nun yaşanan olayı iş kazası olarak tanımlamalıdır.

İş Kazası Sigortaya Başvuru Dilekçesi (SGK) ile başvurulması halinde, iş kazasının tespiti, iş kazasında kusur oranı ile iş kazası iş göremezlik oranları tespit edilir.

Bu tespitler açılacak tazminat davasında SGK başvuru zorunluluğu olup, başvuru olmaması halinde davanızın düşmesine sebep bir durumdur.

is-kazasi-bildirim-formu4.jpg

Sosyal Güvenlik Kurumuna Göre Hangi Durumlar İş Kazasıdır?

Sigortalı olan çalışanın;

  • İşyerinde bulunduğu sırada gerçekleşen kazalar,
  • Emziren kadın sigortalının çocuğuna süt vermek için ayrılan zamanlarda meydana gelebilen kazalar,
  • İşveren tarafından yürütülmekte olan iş sebebi ile, görevli olarak işyeri dışında başka bir yere gönderilmesi nedeniyle asıl işin yapmaksızın geçen zamanlarda, oluşan kazalar
  • İşveren tarafından sağlanan, bir taşıtla işin yapıldığı yere gidiş veya geliş esnasında meydana gelen ve sigortalı işçiyi bedenen ya da ruhen engelli hale getiren kazalar, Sosyal Güvenlik Kurumu’ na göre yasal olarak iş kazaları adı altında değerlendirilir.

Bu alanda, bir işçinin işyerinde düşüp kafasını vurması, hemen o anda değilse bile, sonradan geçirdiği beyin kanaması ile hayatını kaybetmesi de iş kazaları adı altında ve sonucu ölüm olarak değerlendirilir.

İşçinin İş Yerinde Kalp Krizi Geçirerek Hayatını Kaybetmesi İş Kazası Mı?

Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yayımlanmış olan bir genelgeye göre, kalp krizi geçiren işçiye, iş kazası dahilinde, belirlenmiş sigorta kolundan sağlanan yardımlar yapılmaya başlandı. Aynı şekilde kalp krizi ile beraber oluşan hastalıklar nedeni ile iş yerinde gerçekleşen ölümler de aynı çerçeve dahilinde değerlendirilir.

Sosyal Güvenlik Kurumu İş Kazası Bildirimi Kaç Gün?

İşveren, yaşanılan iş kazasının ardından 3 iş günü içerisinde bu kazayı Sosyal Güvenlik Kurumu’ na bildirmekle sorumludur. Bu sorumluluk 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu içerisinde belirtilmiştir.

İş kazaları ile ilgili hastane tarafından yapılan kaza bildirimi ve aynı zamanda işyeri e-bildirge sisteminde eş zamanlı olarak görüntülenebilir. Fakat ilgili hastanenin 10 iş günü içerisinde bildirme yükümlülüğü sebebi ile kaza bildirimi yapmak için hastane tarafından yapılacak olan bildirim beklenmemelidir.

İşveren, 3 iş günü içerisinde yaşanılan iş kazasını Sosyal Güvenlik Kurumu’ na bildirmelidir. Şayet yaşanan kazanın bildirimi yapılmaz ise, işveren idari para cezası ile karşılaşabilir.

Kaza Sonrasında kayıt Tutma ve İnceleme Nasıl Olur?

Yaşanılan iş kazaları sonrasında, işveren, kazaların nedenlerini araştırmak ve yaşanabilecek olan diğer kazalara önlem almak amacı ile iş kazası kayıtları oluşturmalı ve saklamalıdır. Bu durum 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’ nda belirtilmiştir.

İşverenlerin bu kaza sonrası, kayıtları nasıl tutacaklarına dair bir yasa veya kural yoktur. Fakat bu alanda SGK kaza bildirim sistemi referans alınabilir. Kayıtlar, kazanın oluşma şekli, kazaya ait fotoğraf ve görgü şahitlerinin ifadelerini içermelidir.

Bu haber toplam 694 defa okunmuştur
Etiketler :
HABERE YORUM KAT
İLETİŞİM: 0 312 229 25 05 CEP: 0 545 229 25 05 ADRES : Adres: Eti, Strazburg Cd. N:10/9, 06101 Çankaya/Ankara